אדלשטיין: "הציבור ששלח את הח"כים החרדים לכנסת – יכול להיות מרוצה מעבודתם"

דוד לזר No Comments on אדלשטיין: "הציבור ששלח את הח"כים החרדים לכנסת – יכול להיות מרוצה מעבודתם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, תושב גוש עציון, התייחס הערב (שלישי) לפיגוע הדריסה שאירע בצומת גוש עציון, שבו נפצעו 2 ישראלים. "ראשית, אני רוצה לשלוח איחולי רפואה שלימה לנפגעים, לצערי הרב אנחנו תושבי הגוש, למודי ניסיון עם מקרים שמחבלים מנסים לפגוע בנו, במשך שנים רבות המקום היה סמל לדו קיום בין יהודים לערבים, והפלסטינים שמרו על מערכת יחסים תקינה עם תושבי הגוש. בתקופה האחרונה עם ההסתה הפרועה והשקרים – המצב השתנה".

אדלשטיין ניתח את מצב ההסלמה האחרונה והסביר כי "מה שקרה כאן זה דבר די ברור, הנושא הפלסטיני הרי כבר נמאס על מדינות רבות בעולם, חלקם אף החלו להשתכנע כי הדברים לא זזים בגלל הסרבנות של אבו מאזן להתקדם בשיחות, ולכן כעת היה נוח לאבו מאזן להיות הקרבן ולהראות כביכול את הסבל של עמו, ולכן גם העלו את הנושא של הר הבית, נושא שכולם יכולים להתאחד סביבו וכן הנושא הזה הצית את האיזור".

האם נתניהו פעל נכון כשהורה למנוע את כניסתם של חברי הכנסת להר הבית? "מדובר הרי במקום רגיש. כיו"ר הכנסת, מצד אחד יש הרי חוק חסינות לחברי הכנסת שאמור לשמר על זכותם לעלות להר הבית, ובמקרה שלנו מי שהביא את המצב על עצמו הם חברי הכנסת עצמם כדוגמת ח"כ זאחלקה ולכן הייתה החלטה, אמנם אומר כי לא התלהבתי מזה ומכורח הנסיבות לא היו לי מספיק טיעונים למנוע זאת ובמידה רבה בדיעבד אני מקבל את הטיעונים של ההחלטה".

איך אתה היית נוהג בסוגיה במידה ואתה היית ראש הממשלה? "יכול להיות שלא הייתי מגיע למצבים האלו בכלל של פרובוקציות חוזרות ונשנות של הח"כים".

יו"ר הכנסת טען בראיון כי "צריך להביט לציבור הישראלי בעיניים ולומר שהפתרון לא נמצא – לא בטענות השמאל ולא בטענות הימין, תהליך שלום לא יפתור את המציאות של נער בן 13 שדוקר ברחוב,  אי אפשר לסגור את זה הרמטית, ומצד שני, התשובה לפיגועים לא צריכה להיות נושא הבניה ביו"ש. כי הבנייה צריכה להתבטא בלי שום קשר, בנייה כבנייה ביו"ש צריכה להיות מלכתחילה ולא כגנבים בלילה, ואם זה היה ככה – לא היינו ניגשים לסוגיית הבנייה במצב הנוכחי".

אדלשטיין התייחס לאופציה של ממשלת אחדות ואמר כי כיו"ר הכנסת ואנחנו כח"כ, היינו כן יכולים להביא בשורה לציבור של ממשלה רחבה שמשדרת לעם ולתושבי ישראל את הרוגע ואת התחושה שהעניינים בשליטה ולמנוע את הדרמות הליליות בכנסת, חבל מאוד שזה לא קורה, חבל שהתייחסו אל דברי בביטול".

על הסיכוי של תהליך השלום אמר אדלשטיין כי "למרות שאני איש ימיני ידוע, ודעותיי והשקפותיי ידועים אין לי שום בעיה לחדש את תהליך השלום. אילו אני הייתי שר החוץ הייתי שמח לקחת קרדיט על זה, ותיק החוץ שנמצא כעת אצל נתניהו, הוא בהחלט דלת כניסה לקואליציה לכל מפלגה".

מה התחזית לכנסת בחורף? "הקלישאה אומרת 'חורף חם', נראה לי שיהיו לי לילות ארוכים ולא בגלל שעוסקים בעוד חוק לטובת הציבור, אלא בגלל שכל הצבעה תמשך זמן רב בגלל האופוזיציה, ואלו דברים שאני מצטער לראות אותם".

האם התקציב יעבור?, "כן. אני לא חושב שהמערכת בשלה לבחירות חדשות, מכיוון שהעם בוודאי לא רוצה בחירות חדשות".

על חברי הכנסת החרדים אמר אדלשטיין כי "אני תמיד מלא הערכה לפועלם, אנחנו לא כל יום יושבים לכוס קפה, אבל יש ביננו יחסים תיקניים וטובים, חלקם עם יותר שיתופי פעולה וחלק פחות, הציבור ששלח אותם לכנסת יכול להיות מרוצה מהם".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות